Σκέφτομαι το 2016. Βρίσκεται μόλις 11 γεμάτες μέρες και νύχτες μακρυά. Η ώρα 1:00 κι εγώ είμαι ακόμη ξύπνιος. Είδατε τι μπορεί να κάνει μια συζήτηση με μια κοπέλα που κάποτε μου άρεσε; Και αντί εγώ τώρα να πέσω να κοιμηθώ, μετέφερα το laptop από το γραφείο στο κρεββάτι, στα ζεστά πολύχρωμα σκεπάσματα, και σκέφτομαι τους «στόχους».

Η σκέψη δε μου ήρθε τυχαία. Η έμπνευση όμως ναι. Είμαι επηρεασμένος από την ταινία «The walk», την οποία είδα μέρες πριν. Στην ταινία ένας άνθρωπος θέτει ως στόχο να ακροβατήσει ανάμεσα στους δίδυμους πύργους και κάνει τα πάντα με σκοπό να το πετύχει. Δε θα σας κάνω spoil. Δείτε την ταινία. Αξίζει.

Άλλο ένα Σαββατόβραδο με βρίσκει σπίτι και φαίνεται πως η συγκεκριμένη χρονική στιγμή μου ταιριάζει για να γράφω στο blog.

Κάθε αρχή ενός χρόνου σκέφτομαι ωραία πράγματα και προσπαθώ να θέτω κάποιους στόχους, τους οποίους κατά 99,99% δεν ολοκληρώνω μέσα στη χρονιά. Ίσως είναι στόχοι δύσκολοι, μη ρεαλιστικοί, αρκετοί σε αριθμό. Δεν ξέρω. Ίσως πάλι να φταίω εγώ, να μην προσπαθώ αρκετά, να θέτω στόχους οι οποίοι δε μου ταιριάζουν, που δεν τους έχω επιλέξει μετά από αρκετή σκέψη. Δε θέλω να σας αποκαλύψω ποιοι στόχοι είναι αυτοί. Συγχωρέστε με.

Φέτος, λίγες μέρες πριν το τέλος του έτους, δεν έχω ακόμη σκεφτεί κανένα στόχο τον οποίο θέλω να επιτύχω με την αρχή του νέου έτους.

Η φάση στην οποία βρίσκομαι τώρα είναι κάπως περίεργη, καθώς έχω ξεμπερδέψει με σοβαρές υποχρεώσεις, όπως για παράδειγμα την πρακτική μου άσκηση λόγω σχολής, και κάθομαι. Τόσο απλά. Οι μέρες περνούν χωρίς να τις αξιοποιώ στο βαθμό που θέλω και νιώθω πως κάτι πρέπει να κάνω γι’αυτό. Σκέφτομαι λοιπόν να θέσω κάποιους στόχους τώρα. Νιώθω πως αν δεν το κάνω τώρα, δε θα το κάνω ποτέ.

Θέλω να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό αυτή τη φορά. Να μη θέσω γενικά και αόριστα στόχους. Να το κάνω με deadlines. Με μετρήσιμα αποτελέσματα. Να μπορώ όταν έρθει το τέλος του έτους (ή του κάθε deadline) να συμπεράνω αν κατάφερα να ολοκληρώσω τους στόχους μου και σε τι βαθμό.

Με τη συνοδεία της κατάλληλης playlist, θέτω τους εξής στόχους:

  • Τη δημιουργία ενός site με οδηγούς τεχνολογίας. Μου αρέσει πολύ να γράφω how-to οδηγούς και θέλω να βοηθήσω (αρχάριους και μη) χρήστες να αξιοποιήσουν στην καθημερινότητα τους την τεχνολογία. Δεν το κάνω για τα χρήματα, αν και θα βάλω διακριτικές google διαφημίσεις για να δω τι έσοδα μπορούν να φέρουν. Το κάνω για την προσωπική μου ευχαρίστηση, γιατί με «γεμίζει» αυτό και το έχω ξανά κάνει στο παρελθόν και είμαι πολύ καλός στον τομέα αυτό. Δεν έχω αποφασίσει ακόμη αν θα το κάνω επώνυμα ή ανώνυμα. Θα σκεφτώ και άλλες λεπτομέρειες γι’αυτό μέχρι το τέλος του έτους, όπως για παράδειγμα την ονομασία του site, πόσα άρθρα θα ανεβαίνουν ανά βδομάδα, κλπ. Θα γίνει μετρήσιμος ο στόχος.Deadline: Μέχρι να πάω στον στρατό όπου δε θα μπορώ να χρησιμοποιώ Η/Υ, δηλαδή κάπου στο 3ο τρίμηνο του 2016 καλώς εχόντων των πραγμάτων.
  • Την ολοκλήρωση της πτυχιακής μου εργασίας. Μέσα στο 2015 ξεμπέρδεψα με μαθήματα και πρακτική άσκηση. Μένει μόνο η πτυχιακή εργασία για το πτυχίο. Καθηγητή και θέμα έχω βρει, καιρός να πάρω μπρος για να ορκιστώ τον Ιούνιο. Ας γίνει με την αλλαγή του χρόνου. Πρέπει να ορίσω και πρόοδο ανά βδομάδα του έτους.Deadline: Μάιος 2016.
  • Να ξεκινήσω πάλι να επισκέπτομαι το γυμναστήριο και να μην το παρατήσω. Έχω ετήσια συνδρομή και είναι κρίμα να μην την αξιοποιήσω. Τσάμπα τα χρήματα που έδωσα. Από την άλλη, θέλω να φτιάξω το σώμα μου και με τη διατροφή τα πάω καλά. Μένει να χρησιμοποιήσω τα κατάλληλα μηχανήματα. Σκέφτομαι να ορίσω 3 φορές την εβδομάδα να επισκέπτομαι το γυμναστήριο και όχι 4 όπως είχα ορίσει όταν το ξεκίνησα. Ας ξεκινήσω πιο μαλακά αυτή τη φορά. Έχω φτιάξει και ένα excel αρχείο για να καταγράφω πρόοδο στα κιλά μου, απουσίες στο γυμναστήριο, κλπ. Έχει πλάκα και πιστεύω θα μου δώσει έξτρα κίνητρο.Deadline: Να ξεκινήσω με την αλλαγή του χρόνου και να συνεχίσω έως να πάω στρατό.

Πιστεύω πως 3 μεγάλοι στόχοι είναι καλοί προς το παρόν. Είπαμε, δε θέλω να πήξω στους στόχους. Λίγοι και καλοί.

Ουφ, μου έφυγε ένα μεγάλο βάρος τώρα. Μένει μέσα στις επόμενες μέρες να καταλήξω στις λεπτομέρειες των στόχων. Πιστεύω πως δε θα δυσκολευτώ. Ελπίζω σε αυτό.

Πείτε μου κι εσείς, θέτετε στόχους; Αν ναι, με την αρχή κάθε νέου έτους ή πιο συχνά/αραιά; Μοιραστείτε τους στόχους σας εφόσον το επιθυμείτε, για να μου δώσετε ιδέες και να σας πω τη γνώμη μου. Για πάμε! 🙂